آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

Hardware Profile

Hardware Profile  :

توسط این قابلیت در ویندوز می توانیم الگوهای سخت افزاری برای استفاده از سرویس ها و سخت افزارهای موجود بر روی سیستم خود تعریف نمایید.

شما با استفاده از این قابلیت که خصوصا در Laptop ها کارایی بسیاری از جهات مختلف همچون صرفه جویی........... 

  

در باتری ، افزایش سرعت ویندوز و ... دارد کارایی دستگاه خود را بالا ببرید.

برای محدود کردن سرویسها می توانید در قسمت Services  با کلیک راست و غیرفعال کردن آن سرویس عملیات محدود کردن را داشته باشید.

برای دستیابی به پنجره Hardware Profile به آدرس زیر مراجعه نمایید :

Control panle -> system -> hardware tab -> hardware profiles

برای اختصاص دادن یک سرویس که در کدام پروفایل سخت افزاری از آن استفاده شود یا نشود در همان Properties مربوط به سرویس در باکس logon می توانیم سرویس مورد نظر را به یک پروفایل اختصاص دهیم. همچنین  اعمال پروفایل سخت افزاری برای محدود کردن سخت افزارها ابتدا بایستی با آن پروفایل سخت افزاری وارد سیستم شده و سپس اقدام به فعال کردن و یا غیرفعال کردن سخت افزار ها نمایید. ( در صورتی که چند پروفایل سخت افزاری داشته باشید ، هنگام روشن کردن کامپیوتر همه آنها را قبل از ورود به ویندوز به شما نشان می دهد و قابلیت انتخاب هر یک از آنها را به کاربر می دهد).

برای کامپیوترهای Laptop با انتخاب گزینه Properties در قسمت Profile ها می توانیم توسط وسیله ای که تحت عنوان docking station معرفی می شود نحوه فعالیت کامپیوتر laptop خود را به عنوان کامپیوتری desktop یا portable معرفی نماییم.

در واقع docking station  دستگاهی است که امکان اتصال Laptop و Tablet pc را به شبکه داخلی فراهم می کند و قابلیتهای داشتن دستگاه هایی همچون صفحه کلید معمولی و موس و مانیتور جداگانه را می دهد و به طور کل کار کردن با کامپیوترهای همراه را راحتتر می کند.

Sigverif :

با استفاده از این فرمان می توانید علامت گذاری دیجیتال فایل های موجود در ویندوز خود را بررسی نمایید. با استفاده از این فرمان ، نام و محل و تاریخ تغییرات فایل را می توانیم مشاهده نمایید. ( فقط فایلهایی که مورد تایید مایکروسافت نیستند ).

در جلسات آینده با دستورات و اصطلاحات کاربردی دیگری آشنا می شوید.

شاد و پیروز باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد