آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

کش سرور (cache server ) چیست ؟

فرض کنید شما به اینترنت متصل شده اید وادرس سایت یاهو را در برنامه اینترنت اکسپلورر خود تایپ میکنید . در خواست دریافت صفحه ی اول سایت یاهو از کامپیوتر شما به سرور ISP شما ارسال میشود و این سرور هم درخواستی به سرور سایت یاهو ارسال میکند و صفحه اول را دریافت کرده برای شما میفرستد. ISP شما برای دریافت این صفحه و ارسال ان به شما هزینه ای پرداخت میکند ( یه همین دلیل است که شما باید برای استفاده از اینترنت پول پرداخت کنید ).
حالا فرض کنید که به جز شما ۱۰۰ نفر دیگر هم قصد مراجعه..............

به صفحه اول سایت یاهو را داشته باشند، در این صورت ISP شما چه میکند ؟ ۱۰۰ بار از سرور یاهو صفحه را میگیرد و برای این افراد میفرستد ؟ پاسخ منفی است . در کنار سرور ISP کامپیوتری وجود دارد به نام cache server . این کامپیوتر نسخه ای از صفحه اول سایت یاهو را ذخیره کرده و برای بقیه همان نسخه ی ذخیره شده را میفرستد. به این معنی که شما یک صفحه از قبل ذخیره شده را میبینید که ممکن است با صفحه اول سایت یاهو تقاوت داشته باشد . البته استفاده از کش سرور امری معمول است اما به شرطی که سرور تنظیم شده باشد که صفحات ذخیره شده را هر چند ساعت با سرور اصلی به روز کند. اما ISP ها برای سود بیشتر و صرفه جویی در هزینه ، کش سرور را به گونه ای دیگر تنظیم می کنند و شما ممکن است وقتی به سایتی مراجعه می کنید با مطالب دیروز یا حتی چند روز قبل ان سایت مواجه شوید .
افزایش کاربران اینترنت در ایران باعث افزایش تبادل اطلاعات و کمبود پهنای باند شرکت های ارائه کننده ی اینترنت ( ISP ها ) شده است . این امر سبب شده این شرکت ها به جای افزایش پهنای باند، کش سرور خود را توسعه دهند .حال قضاوت در مورد اینکه اسم این عمل چیست به عهده ی خودتان...

نظرات 2 + ارسال نظر
سحر پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:03 ب.ظ http://iran.forum.st

سلام
اگه دوست داشتی بیا با هم بنویسیم
جای شما توی جمع ما خیلی خالیه.

امید پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:15 ب.ظ

سلام دوست خوبم..

اتفاقی مطالب وبلاگت رو دیدم سری هم به پروفایلت زدم ظاهرآ به مسائل کامژیوتر و شبکه علاقه زیادی داری..

خوشحال میشم با آدرسی که برات گذاشتم از طریق مسنجر در تماس باشی تا بیشتر با هم آشنا بشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد