آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

بخشنامه جدید برای کنترل اینترنت و شبکه ارتباطات دستگاههای دولتی

دولت برای یکپارچگی شبکه ارتباطات داخل کشور، اعمال مکانیزم‌ها و تدابیر لازم برای تأمین و حفظ امنیت آن و همچنین نظارت، هدایت و کنترل دروازه‌های بین‌المللی، حمایت از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و نظارت بر امور شبکه اینترنت جهانی بخشنامه جدیدی را به دستگاهها ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، در بخشنامه پرویز داودی معاون اول رئیس جمهوری به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی و عمومی غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌های سراسر کشور امده است: با توجه به لزوم یکپارچگی شبکه ارتباطات داخل کشور، اعمال مکانیزم‌ها و تدابیر لازم برای تأمین و حفظ امنیت آن و همچنین نظارت، هدایت و کنترل دروازه‌های بین‌المللی، حمایت از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و نظارت بر امور شبکه اینترنت جهانی، مقتضی است دستگاههای یادشده نسبت به انجام موارد زیر اقدام نمایند.

بر اساس این بخشنامه، دستگاههای اجرایی مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیاز ارتباطی و مخابراتی خارج از کشور خود را از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین نمایند.

بنابراین گزارش، دستگاههایی که نیازهای ارتباطی آنها در حال حاضر از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل تأمین نیست، می‌توانند تا زمان آمادگی آن وزارتخانه برای ارائه خدمات مناسب و با کیفیت با هماهنگی آن وزارتخانه به طور مستقیم از خدمات ماهواره‌ای استفاده کنند.

این بخشنامه افزود: دستگاههای مذکور در بند (1) موظفند ظرف دو هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه فهرست مراکز و پایگاههای خود را که از طریق ماهواره ارتباط دارند، تهیه و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه نمایند.

دستگاههای مذکور در بند (1) از ارائه خدمات اینترنتی به کارکنان خود و سایر شهروندان از طریق ماهواره و سایر تجهیزات خودداری و این خدمات را فقط از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت و توزیع نمایند.

به گزارش فارس، دستگاههای مذکور در بند (1) و همچنین اشخاص حقوقی غیردولتی موظفند در صورت نیاز به ارتباطات ماهواره‌ای مجوزهای لازم را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت و فقط در همان حیطه مجوز، فعالیت و از ارائه خدمات به عموم و خارج از محدوده فعالیت خود اجتناب نمایند.

در پایان این بخشنامه آمده است: نیروهای مسلح و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت‌های سازمانی خود از شمول مقررات ذکر شده در این بخشنامه مستثنی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد