آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

فروش لینوکس Novell تا 22 درصد افزایش یافت

شرکت Novell اعلام کرد که مجموعه درآمدهای حاصل از فروش سیستم‌عامل لینوکس در این شرکت با افزایش 22 درصدی به 40 میلیون دلار رسیده است.


اگر چه افزایش 22 درصدی فروش سیستم‌عامل لینوکس خبری خوش برای Novell محسوب می‌شود، اما یک خبر بد هم برای این شرکت وجود دارد و آن‌ هم کاهش سود خالص آن برای فصل سوم سال مالی 2008 از 245 میلیون دلار به 216 میلیون دلار است که نشان‌ می‌دهد فروش کلی محصولات و برنامه‌های وابسته به لینوکس در این شرکت کاهش یافته است.


در این مدت فروش سیستم‌های شناسایی و مدیریت امنیت Novell با کاهش 16 درصدی همراه بوده و فروش برنامه‌های مدیریت سیستم و منابع آن نیز 15 درصد کمتر شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، فروش نرم‌افزارهای گروه‌های کاری Novell در این جریان با کاهش 12 درصدی همراه بوده است.


این آمار و ارقام‌ها هم‌اکنون Novell را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده و این شرکت را مجبور کرده است که یا به انجمن نرم‌افزارهای متن‌باز بپیوندد و یا سراغ شرکت مایکروسافت برود تا بتواند جلوی ادامه یافتن این روند را بگیرد.


واحد Open Platform شرکت Novell که سیستم‌عامل لینوکس به عنوان پردرآمدترین تولید آن محسوب می‌شود، طی فصول گذشته با افزاش درآمدهای خود مواجه بوده است. بر این اساس، کارشناسان اعلام کرده‌اند که لینوکس مهم‌ترین عامل نجات Novell در جریان بحران‌های اقتصادی اخیر بوده است. این محصول تنها عاملی محسوب می‌شود که بر تصمیم Novell برای پیوستن به انجمن نرم‌افزارهای متن‌باز یا همکاری با مایکروسافت تاثیر می‌گذارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد