آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

آموزش کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری

فناوری هایی که فردا می آیند

شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات این روزها می کوشند با سوار شدن بر قطار آمال و آرزوهای کاربران، هر آنچه که مردم در ذهن خود می پرورانند را به حقیقت نزدیک کنند تا با پاسخگویی به نیازها و خواسته های کاربران، همواره یک قدم از آنها جلوتر باشند و پیش از آنکه احساس نیاز برای یک کالا به وجود آید آن کالا را تولید کنند. اما در این جریان، برخی شرکت ها دو قدم از کاربران جلوتر هستند و به عبارت دیگر، با پیش بینی های درست قبل از آنکه کاربران به فکر تولید یک فناوری جدید بیفتند، آن را تولید می کنند تا از این طریق برای آینده خود در بازارهای جهانی برنامه ریزی های دقیق داشته باشند.

این شرکت ها با سرمایه گذاری های فراوان دست به طراحی مدل مفهومی از فناوری های جدید می زنند و بر آنند تا با تولید نمونه های اولیه از این طرح های مفهومی، عیوب دستگاه جدید خود را برطرف کنند و آن را با بهترین کیفیت، در اختیار کاربران بگذارند. برخی از این شرکت ها از هم اکنون نمونه های اولیه از دستگا ه های جدیدی را در معرض دید عموم قرار داده اند که به گفته کارشناسان، این دستگاه ها می توانند در آینده بخش اعظم بازارهای جهانی را از آن خود کنند. در زیر برخی از این دستگاه ها مورد بررسی قرار گرفته اند.
تلفن همراه انعطاف پذیر و تاشو
شرکت Kyocera موفق به ساخت نمونه اولیه از گوشی هوشمندی با نام Eco شده که در نگاه اول به سختی می توان تشخیص داد این دستگاه یک تلفن همراه است. بسیاری از گوشی های امروزی مانند آیفون یک نمایشگر لمسی را شامل می شوند که در برخی مواقع صفحه کلید سخت افزاری نیز در آن حذف شده است. اما «سوزان مک کینی» یکی از طراحان شرکت Kyocera مدل جدیدی را با نام Eco ارائه کرده که از دو بخش تا می شود و به اندازه کیف پول جیبی ساخته شده است. در این گوشی زیبا و پیشرفته از نمایشگر لمسی اوال ای دی استفاده شده و زمانی که شما بخش فوقانی گوشی را باز می کنید، صفحه کلید و نمایشگر نمایان می شوند. این گوشی بسیار زیباتر از آیفون طراحی شده و می تواند دنیای تلفن های همراه را متحول کند.باتری های هیدروژنی تلفن همراه
طرح استفاده از باتری های هیدروژنی از حدود 5 سال پیش مطرح شد که البته این باتری به تولید انبوه نرسید و از آن زمان شرکت هایی مانند UltraCell با سرمایه گذاری های فراوان سعی کردند نمونه اولیه از این باتری ها را برای استفاده های نظامی عرضه کنند. اما شرکت پاناسونیک هم اکنون موفق به ساخت نسل جدیدی از این باتری ها شده که می تواند به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد. شرکت ژاپنی پاناسونیک معتقد است در نسل جدید باتری ها می تواند متانول را به الکتریسیته تبدیل کرده تا انرژی مورد نیاز دستگاه های الکترونیکی تامین شود. علاوه بر پاناسونیک، دیگر شرکت ها مانند توشیبا نیز نمونه اولیه از این دستگاه را به صورت ایمن و بدون بروز هرگونه مشکل برای کاربران تولید کرده اند.لپ تاپ لوله ای
نمایشگرهای انعطاف پذیر این روزها به صورت محدود وارد بازار شده اند و به رغم داشتن قیمت بالا، به صورت گسترده مورد استقبال قرار گرفته اند. اما یک شرکت آمریکایی از ساخت لپ تاپ جدیدی با نام
D-Roll
خبر داده که علاوه بر داشتن نمایشگر انعطاف پذیر، دیگر بخش های آن نیز به صورت انعطاف پذیر ساخته شده و تمام قسمت های مختلف آن داخل یک لوله مخصوص قرار می گیرد. این لپ تاپ به صورت بسیار زیبا و منحصر به فرد ساخته شده و دیگر بخش های آن مانند درایور مخصوص پشتیبانی از دیسک های Blu-ray، موشواره و ... آن نیز در این لوله قرار می گیرند.

لپ تاپ فاقد صفحه کلید با دو نمایشگر
نمایشگرهای ال سی دی و اوال ای دی این روزها به صورت باریک و بدون ضخامت تولید می شوند و این مساله باعث شده شرکت ها به صورت گسترده تر به این نمایشگرها رو بیاورند. شرکت Estari با استفاده از این نمایشگرها مدل مفهومی لپ تاپ جدیدی را عرضه کرده که فاقد صفحه کلید سخت افزاری است و در مقابل، دو نمایشگر ویژه را در خود جا داده است. این لپ تاپ Canova نام دارد و زمانی که کاربر قصد تایپ متن های مورد نظر خود را دارد، می تواند یکی از دو نمایشگر را به جای صفحه کلید مورد استفاده قرار دهد و در نمایشگر دیگر، متن تایپ شده را با کیفیت بالا مشاهده کند. علاوه بر این، دو نمایشگر یاد شده، می توانند به یکدیگر متصل شوند تا با تبدیل شدن به یک نمایشگر بزرگ، تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا و مطلوب پخش شوند. پیش بینی شده لپ تاپ Canova در آینده با حدود قیمت 400 دلار وارد بازار شود.

رایانه شبیه به کتاب
فناوری جوهرهای الکترونیکی یا e-ink این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و از آن استفاده می شود. اما «اوری هولمن» با استفاده از این فناوری موفق به طراحی مدل جدیدی از رایانه های شخصی شده که می تواند با تمام رایانه های کنونی متفاوت باشد. این رایانه که در آن از نوآوری های فراوان استفاده شده Napkin PC نام دارد. این رایانه از یک بدنه اصلی محتوای پردازنده و دیگر سیستم های داخلی تشکیل شده که ورق های مختلف الکترونیکی داخل آن قرار می گیرند که امکان نوشتن متن های مختلف را با قلم های نوری ویژه فراهم می کنند. برای این رایانه رومیزی یک نمایشگر لمسی جداگانه نیز در نظر گرفته شده است. شرکت سازنده این رایانه شخصی را برای طراحان و گرافیست ها مناسب می داند.

رایانه لوحی کشویی
شرکت Felix Schmidberger از طراحی مدل مفهومی رایانه لوحی جدیدی خبر داده که می تواند دنیای این رایانه لمسی همراه را متحول کند. این محصول جدید Compenion نام دارد و از مهم ترین امکانات به کار رفته در آن می توان به نمایشگر کشویی، صفحه کلید لمسی با نور پس زمینه ملایم، پروژکتور دیجیتالی و حسگرهای حرکتی حساس در مقابل قلم نوری ویژه اشاره کرد. قرار است روی این رایانه لوحی همراه سیستم عامل ویندوز 7 نصب شود که البته هنوز زمان تولید انبوه آن اعلام نشده است.دستگاه چندرسانه ای قابل حمل حرکتی
کارشناسان از طراحی مدل مفهومی دستگاه قابل حمل چندرسانه ای جدیدی با نام Chukka خبر داده اند که می تواند به صورت همزمان دو مشکل کنونی کاربران را حل کند. نخست اینکه، این محصول به سیستم کریستال های الکتریکی مجهز شده که می تواند انرژی حرکتی را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند و بدون اتصال به برق، انرژی مورد نیاز را با حرکت های ساده و کوتاه به دست آورد. نکته دوم این است که این دستگاه از دو بخش مجزا تشکیل شده که با یک نخ ویژه به هم متصل شده اند. زمانی که کاربر هر یک از دو سر دستگاه را به حرکت درمی آورد تا انرژی مورد نیاز تامین شود، دستان خود را حرکت می دهد و به نوعی ورزش می کند. با این حرکت های ساده، کاربر می تواند از طریق حسگرهای حرکتی موجود موسیقی در حال پخش را تغییر دهد.

روزنامه الکترونیکی
این دستگاه الکترونیکی که در نمایشگاه2009 IDEA توانست به عنوان دومین مدل مفهومی از فناوری های جدید برگزیده شود، در اصل یک نمایشگر ورقه ای باریک و انعطاف پذیر است که کاربر می تواند مانند روزنامه های کاغذی، تمام اخبار را در آن مطالعه کند. این روزنامه الکترونیکی IN Reader نام دارد و اگر کاربر یک عدد از آن را خریداری کند، دیگر نیازی به خرید روزانه روزنامه ها نخواهد داشت. زیرا این دستگاه به صورت بی سیم به شبکه مخصوص متصل است و روزانه به روز می شود. این روزنامه الکترونیکی به اسپیکرهای ویژه مجهز شده و می تواند تصاویر ویدئویی را نیز پخش کند.
رایانه قابل حمل مخصوص خودرو
دستگاه های الکترونیکی و رایانه ای به قدری گسترش یافته اند که در هر مکان و زمانی کاربران را به خود وابسته کرده اند. بر این اساس، گروهی از کارشناسان مدل مفهومی رایانه قابل حمل جدیدی عرضه کرده اند که می تواند روی فرمان اتومبیل قرار گیرد و تمام نیازهای رایانه ای کاربران را برطرف کند. این رایانه همراه به گونه ای طراحی شده که پس از قرار گرفتن روی فرمان، امکان روشن شدن اتومبیل را از بین می برد و به عبارت دیگر، تنها زمانی در خودرو فعال می شود که خودرو خاموش باشد. برای این رایانه همراه که
Cario Dashboard
نام گرفته، فناوری های ویژه ای از جمله نمایشگر لمسی، سیستم پشتیبانی از شبکه بی سیم وای فای، سیستم کنفرانس های ویدئویی و... در نظر گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد